Odgođeni let

Iznenadna odgoda vašeg leta nije ugodno iskustvo. Ali dobra vijest je da možda imate pravo na naknadu. To se temelji na EU Uredbi (EZ) 261/2004. Ova europska uredba potražuje od zračnih prijevoznika naplatu nadoknade putnicima u slučaju dugog kašnjenja leta. Imate pravo na naknadu od 250 € do 600 € po osobi ako vaš let kasni najmanje 3 sata. U ovom odjeljku možete saznati više o vašim pravima putnika i što učiniti u slučaju odgođenog (kašnjenja) leta.

 

Potraži sada

 

Koji su letovi obuhvaćeni EU (EZ) 261/2004?

Kako biste potražili naknadu za odgođeni let, morate ispuniti određene uvjete na temelju EU (EZ) 261/2004.

  • Let je unutar EUa, a operater može biti zračni prijevoznik iz EU-a ili izvan EU-a;
  • Let polazi iz zemlje EUa u zemlju koja nije članica EU-a, a operater može biti zračni prijevoznik iz EU-a ili izvan EU-a;
  • Let polazi izvan EUa u zemlju EU-a, a operater je zračni prijevoznik EUa.

 

Ukratko, svi letovi koji polaze iz EU-a, s kojima upravlja zračni prijevoznik EU-a, obuhvaćeni su ovom Uredbom. Uredba obuhvaća 28 zemalja EU-a i uključuje i Island, Lihtenštajn, Norvešku i Švicarsku.

Pravo na podnošenje zahtjeva za vaš let je vremenski ograničeno. Vremenski rok za podnošenje zahtjeva ovisi o zemlji operativnog zračnog prijevoznika. Na primjer, od zračnog prijevoznika u Ujedinjenom Kraljevstvu može se potraživati 6 godina unatrag, dok od belgijskih zračnih prijevoznika može se potraživati samo 1 godinu unatrag. U tablici u nastavku možete pronaći potpuni popis koji prikazuje vremenska ograničenja po zemlji.

 

Zemlja Vremensko razdoblje Zemlja Vremensko razdoblje
Austrija

3 godine

Latvija

2 godine

Belgija

1 godine

Litva

3 godine

Bugarija

3 godine

Luksemburg

10 godine

Hrvatska

6 godine

Malta   Nema ograničenja
Cipar

3 godine

Nizozemska

2 godine

Republika Češka 

3 godine

Norveška

3 godine

Danska

3 godine

Poljska

1 godine

Estonija

3 godine

Portugal

3 godine

Finska

3 godine

Rumunjska

3 godine

Francuska

5 godine

Slovačka

2 godine

Njemačka

3 godine

Slovenija

2 godine

Grčka

5 godine

Španjolska

5 godine

Mađarska

5 godine

Švedska

3 godine

Island

2 godine

Švicarska

2 godine

Irska

6 godine

Ujedinjeno Kraljevstvo

6 godine

Italija

26 mjeseciv

 

 

 

Pravo na primanje naknade za odgođeni let

Iznos naknade na koju imate pravo ovisi o nekoliko čimbenika, uključujući i koliko dugo je let odgođen (kasni) i udaljenost vašeg leta. Tablica u nastavku sažima iznos za koji možete podnijeti zahtjev.

 

Udaljenost leta

Kašnjenje

Iznos naknade

  < 1.500km

0 - 3 sata

Nemate pravo na naknadu

3 - 4 sata

€250

4+ sata

€250

Između  1,500 и 3,500km

0 - 3 sata

Nemate pravo na naknadu

3 - 4 sata

€400

4+ sata

€400

  > 3.500km

0 - 3 sata

Nemate pravo na naknadu

3 - 4 sata

€300

4+ sata

€600

 

 

Kako se izračunava kašnjenje leta?

Odgoda leta ovisi o vremenu dolaska na konačno odredište. Dakle, čak i ako je vaš let poletio kasnije, zračni prijevoznik možda će nadoknaditi izgubljeno vrijeme dok letite.

Ali definirajmo pojam „vrijeme dolaska“.

Vrijeme dolaska se definira kao trenutak kada je zrakoplov pristigao do konačnog odredišta i vrata su se otvorila. To se temelji na pretpostavci da je u tom trenutku putnicima dopušteno napustiti zrakoplov.

 

Letovi su odgođeni (kasne) 2 ili više sati

Kada odlazak vašeg leta kasni najmanje 2 sata, zračni prijevoznik ima obvezu pružiti vam potrebnu skrb. Takozvano „pravo na skrb“ zahtijeva od zračnog prijevoznika da osigura sljedeće (bez obzira na uzrok kašnjenja):

  • Obroke i osvježavajuće napitke
  • Telefonski pozivi i epoštu
  • Hotelski smještaj i prijevoz od i do hotela, ako je let odgođen preko noći.

 

Zračni prijevoznici često izdaju vaučere za obroke kako bi ispunile svoju obvezu skrbi. Ako to nije osigurano, važno je zadržati račune koje dobivate prilikom kupnje obroka i osvježavajućih napitaka, kako biste naknadno potražili povrat novca. Troškovi koji će nastati moraju biti razumni u odnosu na vrijeme čekanja. Na primjer, posjet restoranu s 5 zvjezdica ne može se opravdati, kao ni trošak za alkoholna pića.

NAPOMENA: Zračni prijevoznici imaju obvezu obavijestiti sve putnike o njihovim pravima i  značenju EZ 261. To znači da svaki zračni prijevoznik mora prikazati informacije o pravima putnika.

 

Letovi su odgođeni (kasne) 3 ili više sati

Kada odlazak vašeg leta kasni najmanje 3 sata, zračni prijevoznik je dužan osigurati gore navedeno. Osim toga, ako slijetanje kasni više od 3 sata na konačno odredište, onda imate pravo i na novčanu naknadu. Riječ je o dolasku na konačno odredište, a ne o odlasku. Financijska naknada izračunava se na temelju trajanja i udaljenosti leta. Govorimo o kašnjenju leta kada je stvarno vrijeme dolaska na konačno odredište kasnije od zakazanog vremena dolaska. Vrijeme dolaska se definira kao trenutak kada je zrakoplov stigao do konačnog odredišta, a vrata su se otvorila.

 

Letovi su odgođeni (kasne) 5 ili više sati

Kada odlazak vašeg leta kasni najmanje 5 sata, zračni prijevoznik je dužan osigurati gore navedeno. Osim toga, imate pravo odlučiti hoćete li letjeti ili ne. To je bez obzira na to je li zračni prijevoznik kriv ili nije. Možete pričekati da vaš zrakoplov poleti ili potražiti povrat cjelokupnog iznosa karte i povratni let do prvog polaznog mjesta (ako ste na pola puta).

 

Primjer:

Odlazite sa zračne luke u Ateni s kašnjenjem od 3 sata i 20 minuta. Zbog toga dolazite na konačno odredište 2 sata i 40 minuta kasnije od očekivanog na konačnom odredištu. U ovom primjeru, nemate pravo na naknadu jer je kašnjenje manje od 3 sata.

 

Izvanredne okolnosti

Naknada za odgođeni leta slijedi samo ako je zračni prijevoznik odgovoran za kašnjenje. Na temelju EZ 261/2004, operativni zračni prijevoznik nije odgovoran za kašnjenja uzrokovana izvanrednim okolnostima. To su okolnosti koje se nisu mogle izbjeći, čak i ako su poduzete sve razumne mjere. Jednostavno rečeno, odgođeni let je izvan kontrole zračnog prijevoznika. U tom slučaju, zračni prijevoznik nije odgovoran i putnik nema pravo na naknadu štete. Pod izvanredne okolnosti se smatraju:

  • Nepovoljni vremenski uvjeti
  • Ograničenja kontrole zračnog prometa
  • Štrajk (nije povezan sa zračnim prijevoznikom)
  • Udari ptica
  • Sigurnosni rizici
  • Hitni medicinski slučaj
  • Skriveni proizvodni nedostaci

Međutim, zračni prijevoznici znaju iskoristiti izvanredne okolnosti kao izgovor za opravdanje  odgode (kašnjenja) leta. Imajte na umu da zračni prijevoznik treba pružiti dokaz kada koristi izvanredne okolnosti za oslobađanje od odgovornosti. Na primjer, štrajk osoblja zračnog prijevoznika ne smatra se takvom okolnošću, niti svi „loši vremenski uvjeti“ opravdavaju odgodu (kašnjenje). Osim toga, tehnički problemi koji nisu povezani s nedostacima u proizvodnji ne smatraju se izvanrednim okolnostima.

 

Podnesite zahtjev za odštetu odgođenog leta uz Claim24

Claim24 je ovdje kako bi zaštitila vaša prava kao putnika u zračnom prometu i potraživala naknadu za let od zračnog prijevoznika. Mi podnosimo zahtjev za odštetu u ime putnika, stupamo u kontakt sa zračnim prijevoznikom i skrbimo o svemu, koristeći našu pravnu i zrakoplovnu stručnost. Ne naplaćujemo unaprijed, nema plaćanja i ako izgubimo slučaj, nema financijskog rizika - princip poslovanja je „ako ne uspijemo, ne naplaćujemo“. Kada uspijemo i primimo odštetu, uzimamo samo 29% provizije od ukupnog iznosa naknade (uključujući PDV). Zainteresirani? Isprobajte naš besplatni kalkulator kako biste saznali imate li pravo na naknadu leta.

 
 
Ova stranica koristi kolačiće. Korištenjem claim24.hr, prihvaćate našu politiku o kolačićima. cookie policy.      PRIHVATI