Check Your Compensation

 

Koliko je bilo kašnjenja do vašeg konačnog odredišta?

 

Kada su vas obavijestili o otkazanom letu?

 

Jesu li vam uskratili ukrcaj iz opravdanih razloga (na primjer, nevažeće putne isprave ili sigurnosni razlozi)?

 
 
 

Uskraćen ukrcaj u zrakoplov

Sve se češće događa putnicima uskraćivanje ukrcaja u zrakoplov. Postoje zračni prijevoznici koje prodaju više karata nego što ima slobodnih mjesta (prebukiranje), jer pretpostavljaju da se neki putnici neće pojaviti. U tom slučaju zračni prijevoznik prvo će zatražiti volontere koji bi se odrekli svog mjesta u zamjenu za nešto drugo. Ako se nitko ne javlja, putnik će biti nasumično odabran te će mu biti uskraćen ukrcaj u zrakoplov protiv njegove volje, bez ikakvih razumnih razloga.

 

Potraži sada

 

Koji su letovi obuhvaćeni EU (EZ) 261/2004?

Kako biste potražili naknadu za odgođeni let, morate ispuniti određene uvjete na temelju EU (EZ) 261/2004.

  • Let je unutar EUa, a operater može biti zračni prijevoznik iz EU-a ili izvan EU-a;
  • Let polazi iz zemlje EUa u zemlju koja nije članica EU-a, a operater može biti zračni prijevoznik iz EU-a ili izvan EU-a;
  • Let polazi izvan EUa u zemlju EU-a, a operater je zračni prijevoznik EU-a.

 

Ukratko, svi letovi koji polaze iz EU-a, s kojima upravlja zračni prijevoznik EU-a, obuhvaćeni su ovom Uredbom. Uredba obuhvaća 28 zemalja EU-a i uključuje i Island, Lihtenštajn, Norvešku i Švicarsku.

Pravo na podnošenje zahtjeva za vaš let je vremenski ograničeno. Vremenski rok za podnošenje zahtjeva ovisi o zemlji operativnog zračnog prijevoznika. Na primjer, od zračnog prijevoznika u Ujedinjenom Kraljevstvu može se potraživati 6 godina unatrag, dok od belgijskih zračnih prijevoznika može se potraživati samo 1 godinu unatrag. U tablici u nastavku možete pronaći potpuni popis koji prikazuje vremenska ograničenja po zemlji. 

 

Zemlja Vremensko razdoblje Zemlja Vremensko razdoblje
Austrija

3 godine

Latvija

2 godine

Belgija

1 godine

Litva

3 godine

Bugarija

3 godine

Luksemburg

10 godine

Hrvatska

6 godine

Malta   Nema ograničenja
Cipar

3 godine

Nizozemska

2 godine

Republika Češka 

3 godine

Norveška

3 godine

Danska

3 godine

Poljska

1 godine

Estonija

3 godine

Portugal

3 godine

Finska

3 godine

Rumunjska

3 godine

Francuska

5 godine

Slovačka

2 godine

Njemačka

3 godine

Slovenija

2 godine

Grčka

5 godine

Španjolska

5 godine

Mađarska

5 godine

Švedska

3 godine

Island

2 godine

Švicarska

2 godine

Irska

6 godine

Ujedinjeno Kraljevstvo

6 godine

Italija

26 mjeseciv

 

 

 

 

Pravo na naknadu za uskraćeni ukrcaj

Kada vam se uskrati ukrcavanje, imate pravo na puni povrat novca karte u roku od 7 dana ili na zamjenski let pod usporedivim uvjetima prijevoza. Ako odaberete povrat novca, zračni prijevoznik vam također mora osigurati prijevoz do prvobitnog polaznog mjesta.

Osim toga, imate i pravo na skrb ako je let odgođen za najmanje 2 sata zbog uskraćenog ukrcaja: obroke i osvježavajuće napitke, sredstva komunikacije (telefon/e-pošta), pa čak i hotelski smještaj, ako je let odgođen preko noći.

Također, možete imati pravo na novčanu naknadu. U tom slučaju, to mora biti kašnjenje od najmanje 3 sata kao posljedica uskraćivanja ukrcaja u zrakoplov. Točan iznos naknade ovisi, između ostalog, o udaljenosti leta.

 

Udaljenost leta

Kašnjenje

Iznos naknade

  < 1.500km

0 - 3 hours

Nemate pravo na naknadu

3 - 4 hours

€250

4+ hours

€250


Između 1,500 i 3,500 km

0 - 3 hours

Nemate pravo na naknadu

3 - 4 hours

€400

4+ hours

€400

  > 3.500km

0 - 3 hours

Nemate pravo na naknadu

3 - 4 hours

€300

4+ hours

€600

 

Kada nije dopušteno potraživati naknadu za uskraćeni ukrcaj u zrakoplov?

Prema EZ 261/2004, zračni prijevoznik nema obvezu isplatiti naknadu kada: 

  • pristignete kasno na šalteru za prijavu ili izlazu (vratima)
  • dobrovoljno se odreknete leta
  • vam je uskraćen ukrcaj iz opravdanih razloga (na primjer, zbog zdravstvenih, sigurnosnih problema ili neadekvatnih putnih isprava).

Navedene točke nisu obuhvaćene Uredbom 261/2004, jer se ne smatraju „nedobrovoljno uskraćenim ukrcajem“.

 

Podnesite zahtjev za odštetu odgođenog leta uz Claim24

Claim24 je ovdje kako bi zaštitila vaša prava kao putnika u zračnom prometu i potraživala naknadu za let od zračnog prijevoznika. Mi podnosimo zahtjev za odštetu u ime putnika, stupamo u kontakt sa zračnim prijevoznikom i skrbimo o svemu, koristeći našu pravnu i zrakoplovnu stručnost. Ne naplaćujemo unaprijed, nema plaćanja i ako izgubimo slučaj, nema financijskog rizika - princip poslovanja je „ako ne uspijemo, ne naplaćujemo“. Kada uspijemo i primimo odštetu, uzimamo samo 29% provizije od ukupnog iznosa naknade (uključujući PDV). 

Zainteresirani? Isprobajte naš besplatni kalkulator kako biste saznali imate li pravo na naknadu leta.

 

Was your flight disrupted?

 

Was your flight delayed, cancelled or overbooked? Get up to €600 compensation per person for your disrupted flight!

 
 
Provjerite naknadu
Ova stranica koristi kolačiće. Korištenjem claim24.hr, prihvaćate našu politiku o kolačićima. cookie policy.      PRIHVATI