Check Your Compensation

 

Koliko je bilo kašnjenja do vašeg konačnog odredišta?

 

Kada su vas obavijestili o otkazanom letu?

 

Jesu li vam uskratili ukrcaj iz opravdanih razloga (na primjer, nevažeće putne isprave ili sigurnosni razlozi)?

 
 
 

Otkazani let

Prema EZ 261/2004 postoje uspostavljena pravila i za otkazani let. Iznos naknade je isti i kreće se između 250 € i 600 €, ovisno o letu. Međutim, otkazivanje leta je malo složenije. Nastavite čitati kako biste saznali više o svojim pravima.

 

Potraži sada

 

Što je otkazan let?

Let se smatra otkazanim ako zrakoplov nikada nije napustio zračnu luku. 
Uredba EZ-a 261/2004 definira otkazani let kao „Neaktiviranje leta koji je prethodno bio planiran i na kojem je rezervirano barem jedno mjesto“.

Postoji niz razloga zbog kojih zračni prijevoznik može otkazati let. Na primjer, loši vremenski uvjeti ili sigurnosni rizici mogu dovesti do toga da zračni prijevoznik otkaže let.

Uredba EZ-a 261/2004 daje putnicima pravo na naknadu do 600 €za otkazani let.

U nastavku ćemo objasniti pojedinosti o naknadi na koju bi imali pravo.

 

Koji su letovi obuhvaćeni Uredbom EU (EZ) 261/2004?

Kako biste potražili naknadu za otkazani let, morate ispuniti određene uvjete na temelju EU (EZ) 261/2004.

  • Let je unutar EUa, a operater može biti zračni prijevoznik iz EU-a ili izvan EU-a;
  • Let polazi iz zemlje EUa u zemlju koja nije članica EU-a, a operater može biti zračni prijevoznik iz EU-a ili izvan EU-a;
  • Let polazi izvan EUa u zemlju EU-a, a operater je zračni prijevoznik EU-a.

 

Ukratko, svi letovi koji polaze iz EU-a, s kojima upravlja zračni prijevoznik EU-a, obuhvaćeni su ovom Uredbom. Uredba obuhvaća 28 zemalja EU-a i uključuje i Island, Lihtenštajn, Norvešku i Švicarsku.

Pravo na podnošenje zahtjeva za vaš let je vremenski ograničeno. Vremenski rok za podnošenje zahtjeva ovisi o zemlji operativnog zračnog prijevoznika. Na primjer, od zračnog prijevoznika u Ujedinjenom Kraljevstvu može se potraživati 6 godina unatrag, dok od belgijskih zračnih prijevoznika može se potraživati samo 1 godinu unatrag. U tablici u nastavku možete pronaći potpuni popis koji prikazuje vremenska ograničenja po zemlji. 

 

Zemlja Vremensko razdoblje Zemlja Vremensko razdoblje
Austrija

3 godine

Latvija

2 godine

Belgija

1 godine

Litva

3 godine

Bugarija

3 godine

Luksemburg

10 godine

Hrvatska

6 godine

Malta   Nema ograničenja
Cipar

3 godine

Nizozemska

2 godine

Republika Češka 

3 godine

Norveška

3 godine

Danska

3 godine

Poljska

1 godine

Estonija

3 godine

Portugal

3 godine

Finska

3 godine

Rumunjska

3 godine

Francuska

5 godine

Slovačka

2 godine

Njemačka

3 godine

Slovenija

2 godine

Grčka

5 godine

Španjolska

5 godine

Mađarska

5 godine

Švedska

3 godine

Island

2 godine

Švicarska

2 godine

Irska

6 godine

Ujedinjeno Kraljevstvo

6 godine

Italija

26 mjeseciv

 

 

 

Pravo na naknadu za otkazani let

 

Udaljenost leta

Vrijeme polaska i dolaska

Iznos naknade

  < 1.500km

Polazak: najmanje 2 sata ili više, ranije od prvobitnog leta, i   Dolazak: 2 sata ili manje, kasnije od prvobitnog leta 

€125

Polazak: najmanje 2 sata ili više, ranije od prvobitnog leta, i  Dolazak: 2 sata ili više, kasnije od prvobitnog leta

€250

Polazak: najmanje 4 sata nakon prvobitnog leta

€250


Između 1,500 и 3,500 km

Polazak: najmanje 2 sata ili više, ranije od prvobitnog leta, i  Dolazak: 3 sata ili manje, kasnije od prvobitnog leta

€200

Polazak: najmanje 2 sata ili više, ranije od prvobitnog leta, i                 Dolazak: 3-4 sata kasnije od prvobitnog leta

€400

Polazak: najmanje 4 sata nakon prvobitnog leta

€400

  > 3.500km

Polazak: najmanje 2 sata ili više, ranije od prvobitnog leta, i
Dolazak: 4 sata ili manje od prvobitnog leta

€300

Polazak: najmanje 4 sata nakon prvobitnog leta

€600

 

Kada je vaš let otkazan, imate pravo birati između sljedećeg:

  • Potpuni povrat iznosa za vaš let ili
  • Zamjenski let (preusmjeravanje) do vašeg konačnog odredišta.

Ova pravila se primjenjuju bez obzira na uzrok otkazivanja i jeste li bili obaviješteni na vrijeme ili ne. Ova pravila se primjenjuju bez obzira na razlog otkazivanja i jesu li obaviješteni ili ne. Ako je vaš let otkazan na pola puta, također imate pravo na povrat ili zamjenski let. No, u slučaju da odaberete povrat novca, zračni prijevoznik također mora osigurati prijevoz do izvornog polaznog mjesta. U svakom slučaju, kada zbog otkazivanja zakasnite najmanje 2 sata, zračni prijevoznik mora pružiti skrb, kako je objašnjeno u odjeljku o odgođenom letu. To znači osigurati obroke i osvježavajuće napitke, sredstva komunikacije (telefon/e-pošta), pa čak i hotelski smještaj, ako je let odgođen preko noći.

 

Naknada za otkazani let

 

Osim gore navedenog, na temelju EZ 261/2004, također možete imati pravo na naknadu. To ovisi o vremenu kada ste bili obaviješteni o otkazivanju i vremenu polaska i dolaska zamjenskog leta koji je ponudio zračni prijevoznik. Primjenjuju se sljedeća pravila:

 

  • Ako ste bili obaviješteni o otkazivanju 14 dana prije polaska zrakoplova, nemate pravo na naknadu;
  • Ako ste bili obaviješteni između 7 i 14 dana prije polaska, možete imati pravo na naknadu
  • Ako ste bili obaviješteni manje od 7 dana prije polaska (npr. u zračnoj luci), također možete imati pravo na naknadu.

Kašnjenje na konačnom odredištu treba biti najmanje 2 sata u usporedbi s prvobitnim letom. Pogledajte tablice u nastavku kako biste provjerili imate li pravo i koliko možete dobiti za otkazani let.

 

Let je otkazan najmanje 7 dana prije polaska

 

Udaljenost leta

Vrijeme polaska i dolaska

Iznos naknade

  < 1.500km

Polazak: najmanje 1 sat ili više, ranije od prvobitnog leta, i Dolazak: 2 sata ili manje, kasnije od prvobitnog leta 

€125

Polazak: najmanje 2 sata nakon prvobitnog leta

€250


Između 1,500 и 3,500 km

Polazak: najmanje 1 sat ili više, ranije od prvobitnog leta, i Dolazak: 3 sata ili manje, kasnije od prvobitnog leta

€200

Polazak: 3 sata ili manje, ranije od prvobitnog leta

€400

  > 3.500km

 

Polazak: 1 sat ili više, ranije od prvobitnog leta, i                 Dolazak: 4 sata ili manje, kasnije od prvobitnog leta 

 


€300

 

Polazak: najmanje 3 sata nakon prvobitnog leta

€600

 

Ako vam zračni prijevoznik nije ponudio zamjenski let, primjenjuje se sljedeća tablica:

 

Udaljenost leta

Kašnjenje

Iznos naknade

  < 1.500km

0 - 3 sata

Nemate pravo na naknadu

3 - 4 sata

€250

4+ sata

€250


Između 1,500 i 3,500 km

0 - 3 sata

Nemate pravo na naknadu

3 - 4 sata

€400

4+ sata

€400

  > 3.500km

0 - 3 sata

Nemate pravo na naknadu

3 - 4 sata

€300

4+ sata

€600

 

 

Naknada smanjena za 50%

Zračni prijevoznik može smanjiti naknadu za 50% ako je ponudio još jedan let do konačnog odredišta čije vrijeme dolaska ne prelazi zakazano vrijeme dolaska prvobitnog leta, s:

  • 2 sata za sve letove od 1.500 km ili manje
  • 3 sata za sve letove unutar EU dulje od 1.500 km
  • 3 sata za sve letove između 1.500 km i 3.500 km
  • 4 sata za sve letove dulje od 3.500 km

 

Primjer

Vaš je let otkazan 12 dana prije polaska. Zračni prijevoznik nudi vam zamjenski let. Novi let polazi u 16 sati umjesto u prvobitno vrijeme polaska u 17 sati, što je 1 sat ranije. Vrijeme dolaska je 3 sata kasnije. U ovom primjeru, nemate pravo na naknadu jer je još uvijek u okviru normi.

 

Izvanredne okolnosti

Naknada za odgođeni leta slijedi samo ako je zračni prijevoznik odgovoran za kašnjenje. Na temelju EZ 261/2004, operativni zračni prijevoznik nije odgovoran za kašnjenja uzrokovana izvanrednim okolnostima. To su okolnosti koje se nisu mogle izbjeći, čak i ako su poduzete sve razumne mjere. Jednostavno rečeno, odgođeni let je izvan kontrole zračnog prijevoznika. U tom slučaju, zračni prijevoznik nije odgovoran i putnik nema pravo na naknadu štete. Pod izvanredne okolnosti se smatraju:

  • Nepovoljni vremenski uvjeti
  • Ograničenja kontrole zračnog prometa
  • Štrajk (nije povezan sa zračnim prijevoznikom)
  • Udari ptica
  • Sigurnosni rizici
  • Hitni medicinski slučaj
  • Skriveni proizvodni nedostaci

Međutim, zračni prijevoznici znaju iskoristiti izvanredne okolnosti kao izgovor za opravdanje  odgode (kašnjenja) leta. Imajte na umu da zračni prijevoznik treba pružiti dokaz kada koristi izvanredne okolnosti za oslobađanje od odgovornosti. Na primjer, štrajk osoblja zračnog prijevoznika ne smatra se takvom okolnošću, niti svi „loši vremenski uvjeti“ opravdavaju odgodu (kašnjenje). Osim toga, tehnički problemi koji nisu povezani s nedostacima u proizvodnji ne smatraju se izvanrednim okolnostima.

 

Podnesite zahtjev za odštetu odgođenog leta uz Claim24

Claim24 je ovdje kako bi zaštitila vaša prava kao putnika u zračnom prometu i potraživala naknadu za let od zračnog prijevoznika. Mi podnosimo zahtjev za odštetu u ime putnika, stupamo u kontakt sa zračnim prijevoznikom i skrbimo o svemu, koristeći našu pravnu i zrakoplovnu stručnost. Ne naplaćujemo unaprijed, nema plaćanja i ako izgubimo slučaj, nema financijskog rizika - princip poslovanja je „ako ne uspijemo, ne naplaćujemo“. Kada uspijemo i primimo odštetu, uzimamo samo 29% provizije od ukupnog iznosa naknade (uključujući PDV). 

Zainteresirani? Isprobajte naš besplatni kalkulator kako biste saznali imate li pravo na naknadu leta.

 

 

Was your flight disrupted?

 

Was your flight delayed, cancelled or overbooked? Get up to €600 compensation per person for your disrupted flight!

 
 
Provjerite naknadu
Ova stranica koristi kolačiće. Korištenjem claim24.hr, prihvaćate našu politiku o kolačićima. cookie policy.      PRIHVATI